vyvraceny strom

Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář
Lucka
14. 2. 2007
vyvraceny strom

Hezky den,prosim o vyjadreni kohokoliv,poradte,prosim,co se stromem,jedinym vzrostlym oresakem na pozemku,ktery se teprve osazuje a buduje.Vichrice ho pred tremi lety vyvratila,takze kmen je v uhlu 45st.Je v pravem rohu na jizni strane zahrady na kterou mame vyhled z terasy,jidelny,obyv.pokoje.Je zakoreneny a vypada,ze prospiva.Z meho pohledu je v oblasti partnerstvi,pokud jsem si toto spravne vysvetlila.??????

Dáša
14. 2. 2007
Re: vyvraceny strom

Ja osobne by som sa pokusila strom narovnať do normálnej polohy a to aj kvôli stromu aj kvôli sebe. Mala som podobný problém ale po vandaloch, strom sa ujal a rastie ďalej :))).

Lucka
14. 2. 2007
Re: Re: vyvraceny strom

Dekuji za odpoved,zkusenost.Tento strom je prilis velky na jakoukoliv manipulaci a hlavne pred temi tremi lety,kdy se vyvratil,zacal zakorenovat,ted by to tedy znamenalo pretrhat ty koreny,ktere ho v teto poloze drzi.Jedine co jsme mohli udelat bylo to,ze jsme ho podepreli velkym kulem.Tak nevim,nevim.S pozdravem Lucka

Dasa
14. 2. 2007
Re: Re: Re: vyvraceny strom

ZAbudla som > tie6 som musela stromcek pridrzat o plot, aby riadne rastol. Zatial rastie / uz 8 rokov. Urcite se Vam to povede.

Jarmila H.
15. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Lucko, já osobně nesnáším cokoliv "nakřivo". A pokud je strom opravdu v Partnerství, tak tím spíš. Otázka ještě ale je, zda to pociťujete v reálu. Podle mne strom představuje obrazně spojení se Zemí, s fyzičnem, základními principy, s realitou - snad jsem se některým výrazem trefila.A pokud toto je nakřivo, pak může být cokoliv také.Asi bych poděkovala ořešáku a skácela ho, ale před tím ještě vysadila nový nebo nové. Pokud jde o úrodu, tu bych oželela a stín bych vymyslela jinak - porostlou pergolu (něčím co roste rychle, altánek, cokoliv. Ber to prosím ale jako můj pocit a můj příklad řešení. Pokud s tím bytostně nesouhlasíš, zapomeň na to. Hezký večer - Jarmila H*

Lucka
24. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Jarmilo,mnohokrat dekuji za podporu.Muj nazor je totozny s vasim,i kdyz jsem k tomu nedosla takovym podrobnejsim zpracovanim.Mam uz plan na osazeni celeho toho rohu zahrady.Velky nesouhlas opakovane vyslovuje manzel a ja nejsem zrejme takovy diplomat,abych ho presvedcila.Kazdopadne velky dik,mam zase o kousek jasneji.Hezky den Lucka

Jana
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Ja bych ho naopak nechala, vzdyt skacet neco jenom proto ze je to nakrivo, ale pritom roste a prosperuje, nahradit zivy strom s energii nejakou pergolou - to by zase nebralo me. Je neoddiskutovatelnou pravdou ze osud umoznuje zit a rust i ne zcela rovnym, mrzackum, proste trochu jinym at uz stromum ci lidem. Mit vsechno rovne a krasne je takove totalitni a nacisticke. Jeden lecitel pred lety rekl zname ze jejich pes, ktery najednou onemocnel tak pomaha jejich synu, ktereho negace bere na sebe a ze si ho (psa) maji hyckat a lecit protoze jim pomaha. Znama to ignorovala a psa ktery predstavoval "nadmernou" zatez odstranila. Za par mesicu onemocnel stejne tezce vazne syn. Takze pozor ;-), nikdy nevime co je mezi nebem a zemi.

Lucka
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Jano,i Vam diky za vyjadreni.Mate pravdu v pohledu na tuto vec obecne,souhlasim s Vami.Neuvedla jsem,ze pri nedavnych vichricich se strom opet posunul smerem k zemi,ne moc,na to jaky byl vitr,ale prece jen.Je podepreny,ale myslim,ze jeho doba nebude nijak dlouha a prave resim to,jestli ho kontrolovane porazit z nekolika duvodu a nebo se za kazdou cenu snazit o jeho preziti,trebaze nakrivo.Chtela jsem trosku jiny pohled (Feng Suej)na vec,aby nase rozhodnuti bylo pro vsechny to spravne.Dekuji.

michaela
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

A jak to cítíte vy. Ted nemyslím esteticky, ale citem. Máte ho ráda? Máte k tomu stromu vztah? Máte dost prostoru pro ten strom takový, jaký je? Já totiž doma každou nemocnou kytku léčím až do uzdravení nebo do jejího úplného konce. Když už nějakou z jakéhokoliv důvodu nechci nebo nemůžu mít, tak ji buď vědomě dám někomu, kdo ji chce, nebo aspoň postavím k popelnici a on si ji někdo vezme. Zatím se vždy někdo našel, komu ještě udělala radost. A ten Váš strom přeci není nemocný, je jen nakřivo, a třeba tím, že se zachytil nápor větru, odvrátil něco horšího.

lucka
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Ve mne ten strom budi neduveru a obavu z toho,aby nespadl.Misto,kde je bych vyresila jinak,myslim,ze moc pekne i funkcne.Jen mam v hlave ten pocit,ze jen tak se stromy nekaceji,ale.........

michaela
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Pokud máš pocit, že někoho nebo něco ohrožuje, není co řešit. Jestli ti pod ním běhají děti nebo třeba psi a ty celou dobu trneš, aby na ně nespadl, dej ho pryč. A místo něj zasaď někam jiný strom. Nebo jeho stabilitu nech posoudit nějakým sadařem nebo lesníkem a pak se rozhodni.

Lucka
26. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Presne tak,mam pocit ohrozeni deti a ostatniho osazeni a plotu pod timto stromem.Myslim,ze to riziko neni az tak velke,vzhledem k tomu,ze strom je podepren,deti nenechavam venku bez dozoru,jsou jeste docela male,ale presto variantou č.1,kdybych se nezamyslela hloubeji,by bylo,strom porazit a tim chranit vse popsane.

Jarmila H.
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Lucko, úplně Vám rozumím, ale i vašemu manželovi. Já přesto, že jsem cítila stejně jako Vy, že bych ten stron nahradila, tak v drtivé větině případů rovněž zachraňuji naopak já před manželem některé, dle jeho názoru přerostlé stromy.Minulý týden v neděli odpoledne jsem ale dostala lekci. Byl u nás velmi silný vítr, téměř vichřice. Foukal z východu a naháněl dost strach, co přinese.A odpoledne vyvrátil i s kořeny - 30letou túji, kterou jsem velmi dlouho bránila, neboť přerostla a stínila okno jídelny. Spadla na telefonní vedení, vytrhla kabel a nadělala i další škody, které nebudu popisovat. V tu chvíli jsem si vzpomněla na Vás Lucy.Jen jsem se nedostala k psaní. Strom byl v oblasti vzdělání, vědění.Zatím jsem to neuzavřela, co mi tato událost dává najevo.Byly ještě další, které se k tomu vážou.Tak mám námět na přemýšlení. Přeji Vám, ať se rozhodnete správně. Jarmila H*

Lucka
26. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Ano,ano,to je presne ono-vedet,co ta situace dava najevo,jak nejlepe pochopit informaci,kterou nese a podle toho jednat v souladu se sebou samym a vyresit vse tak,abych mela dobry pocit i do budoucna.Mame se hodne co ucit.I ja Vam preji vsechno dobre.

Jarmila H.
25. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Tedy Jano, nevím co na Váš příspěvek odpovědět. jen Vám chci říct, že takto silná odsuzující slova jsem snad ještě ani v této diskuzi neslyšela.A myslím, že ani jinde.Až mne polilo horko. Přeji Vám vše dobré. jarmila H*

Jana
26. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Ono to vyznelo odsuzovacne? Vubec jsem to tak nemyslela, je pravda ze jsem trochu ostrejsi (enrgie berana v mem horoskopu silne dominuje :-)) a proto se nekdy stane ze druhym pripadam snad prilis energicky a prudce, ale ze bych vase city ranila natolik? To je mi lito! Ze strom neni az tak stabilni je nova informace ktera se zajiste musi zvazit a meni poled na celou vec. Na druhe strane samotny sklon kmene 45stup. - exituje dokonce jista skola-smer v umeni pestovani bonsaji ve ktere se naschval takove exemplary pestovanim vytvari - a ze v umeni bonsaju jde taky o harmonii.

Lucka
26. 2. 2007
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyvraceny strom

Umeni pestovani bonsai je narocne a dlouhodobe a take velmi krasne,s tou stabilitou je to uplne jinak.Ja urcite s naseho oresaku bonsai neudelam,skoda.

Kontakty

FENG ŠUEJ PORADENSTVÍ

Ing. Jiří Šmikmátor
Staňkova 18a
602 00 Brno

Mobil: +420 605 259 328
E-mail: jiri@smikmator.cz

Zajímavé odkazy

Napište nám